Analys av The Amazing Spiderman för Android

Den nya Spider-Man-filmen har gått på bio med framgångar i biljettkassan och blygsamma recensioner. Det har inte varit årets bästa film, det är klart, men den anses vara bättre än de tidigare filmerna av spindeldjursfiguren. Från filmens hand har även tv-spelet kommit, och bland andra versioner har vi kunnat testa The Amazing Spiderman för Android, som erbjöd oss ​​ett spelsystem som hämtats direkt från stationära videokonsoler, men med begränsningarna för dagens mobiltelefoner. Låt oss analysera det lite mer på djupet.

Handling och varaktighet

Tv-spelet delar en viss del av filmens argument, och det ska vi inte avslöja i det här inlägget. I vilket fall som helst kommer vi att komma in i huden på Spiderman, den enda hanterbara karaktären i videospelet, och vi måste övervinna uppdrag relaterade till andra karaktärer. Totalt hittar vi 25 huvuduppdrag, och otaliga sekundära uppdrag, som kommer få oss att tjäna poäng för att förbättra vår karaktär. Den här aspekten är väldigt intressant, eftersom Spiderman som vi hanterar i början kommer att utveckla attackkombinationerna, såväl som deras färdigheter och förmågor, även om de kommer att kosta oss poäng.

Å andra sidan finns det också en serie spindlar fördelade över spelets skede, vilket gör att flytta runt i staden mer än bara en värdelös handling. The Amazing Spiderman, även om den är tveksam på en dag om vi begränsar oss till att utföra huvuduppdragen, erbjuder oss en bra serie tillägg för att distrahera oss och spelet håller mycket längre.

I The Amazing Spiderman är staden 100 % utforskbar, och vi kan flytta vart vi vill, med ett stort antal byggnader och hustak att gå till, en park, sjöar, floder (som vi måste undvika), etc. När vi startar ett uppdrag har vi två alternativ. Gå till kartan och välj den här, och starta den direkt, utan att behöva gå till där handlingen äger rum, eller flytta runt i staden tills vi når den angivna punkten. Vad vi väljer kommer naturligtvis att bero på den tid vi har.

Spel

Utan tvekan har utvecklarna fokuserat på att göra superhjältekontrollen så enkel som möjligt. Styrsystemet är inte alls dåligt, med hjälp av en virtuell platta till vänster och en rad pekknappar till höger. Dessutom måste vi i vissa fall rita linjer på skärmen. Combos är kombinationer av tryck mellan de två attackknapparna, som kan hållas nedtryckta, två olika åtgärder. Det finns också mer komplexa kombinationer som är kombinationer av flera kombinationer. Vad som är något mer komplext är precision. Eftersom den virtuella pekplattan inte returnerar ett fysiskt svar är det lätt att tappa kontrollen i vissa ögonblick, och detta påverkar särskilt ögonblicket när vi svänger med Spiderman runt i staden, något som vi kommer att göra ganska ofta.

Grafik och teknisk kvalitet

The Amazing Spiderman har flera konfigurationer beroende på nivån på mobilen vi använder, så i princip kommer vi inte ha några problem med att få den att fungera på några ganska respektabla smartphones, även om det är väldigt grundläggande är det lätt för oss att tappa grafik kvalitet. När det gäller grafiken på mellannivå är de ganska bra för en smartphone, och även om den ibland har ett stopp är spelets flytbarhet ganska bra och låter handlingen utvecklas utan några besvär. Soundtracket, även om det inte har en extremt stor variation, är inte alls dåligt, med bra ljudeffekter.

Slutlig bedömning

The Amazing Spiderman är ett ganska komplett spel, utvecklat av Gameloft. Det är viktigt och rekommenderas helt för fans av spider man. Men alla de som inte är och förväntar sig ett snabbt spel, är det bättre att leta efter ett annat alternativ. Dess pris på Google Play är 5,49 euro. Om du funderar på att underhålla dig själv i några timmar, och du gillar möjligheten att ha fri rörlighet runt staden, så är det ett bra val.

Mycket lite Android 2022
Du är intresserad av:
De bästa Android-spelen